Pobeda PETA: Modna kompanija H&M obustavlja korišćenje perja, odluka stupa na snagu krajem 2025
Odluka usledila posle pritiska Organizacije za zaštitu životinja, protesta ispred H&M prodavnica i javne optužbe glumca Hoakina Finiksa
Još jedna značajna pobeda koja donosi dobrobit životinjama: H&M, drugi po veličini prodavac odeće na svetu, obavezao se da više neće koristiti paperje i perje u proizvodnji odeće.
Kompanija je izdala saopštenje da će do kraja 2025. godine preći na sintetičko i reciklirano perje, a da je trenutno oko 90 posto perja dobijeno reciklažom iz drugih predmeta, piše Worldanimalsnews.
Ova odluka usledila je posle jakog i upornog pritiska organizacije za zaštitu životinja PETA i više od 150.000 njihovih pristalica, uključujući proteste ispred H&M prodavnica. Hoakin Finiks uputio je javni apel i optužio kompaniju za profitiranje od “neizrecive okrutnosti” prema patkama.
Odluka H&M označava značajan napredak u nastojanju da se eliminiše okrutnost prema patkama i guskama koje trpe teške i nehumane uslove u industriji, a prelaskom na sintetičke i reciklirane alternative, H&M će poštedeti bezbrojne životinje 0patnje i brutalne smrti.
Proces dobijanja perja je izuzetno surov: ptice se sputavaju i podnose neopisiv bol dok im se perje čupa naživo. Nežna koža pataka i gusaka biva brutalno ogoljena i na njoj ostaju bolne, otvorene rane. Osim toga, ove ptice se uzgajaju u prljavim, skučenim uslovima, često se usmrćuju zbog mesa, a perje im čupaju i radi punjenja posteljine, jakni i druge odeće.
Odluka H&M-a da iskoreni upotrebu paperja ne samo da će eliminisati njihovu umešanost u ovaj nehumani lanac snabdevanja, već će poštedeti životinje okrutnosti, istovremeno primoravajući modnu industriju ka inovativnijim alternativama bez mučenja životinja.
Pre ove kampanje, H&M je sarađivao sa PETA na lansiranju kolekcije "Co-Exist Story“, koja sadrži FLVRDVN, vegansko paperje napravljeno od divljeg cveća. Ova kolekcija je istakla i druge materijale održivog porekla, kao što su VEGEA - kožna alternativa napravljena od kore vinove loze i ECONIL, regenerisani najlon od otpada (jedna od materija su odbačene ribarske mreže).
Do kraja 2025., H&M planira da koristi samo sintetičko ili reciklirano punjenje za jakne i posteljine. Ovo je monumentalan korak ka saosećajnijoj modnoj industriji koji ostavlja u amanet drugim velikim brendovima da slede njihov primer.
(Telegraf.rs)