Vreme čitanja: oko 5 min.
Ovako će izgledati život kućnih ljubimaca 2024. i 2025: Kakve su inovacije i rastući trendovi u pet industriji
Vreme čitanja: oko 5 min.
Lista najtraženijih proizvoda na osnovu interesa baziranih na zdravlju i dobrobiti mezimaca, stručnjaci tvrde da je u toku "humanizacija životinja"
Do 2030. godine, svetski stručnjaci, zaduženi za zdravlje i dobrobit kućnih ljubimaca, predviđaju rast pet industrije čija će dobit dostići 300 milijardi dolara.
Koji će trendovi pokretati ovaj rast?
Od hrane za kućne ljubimce do suplemenata, stručnjaci su objavili listu koja plasira svetske novitete u pet industriji, bazirane na interesima vlasnika kućnih ljubimaca.
1. Dodaci ishrani kućnih ljubimaca
Industrija dodataka ishrani kućnih ljubimaca, prema rezultatima analize Grand View Research, trebalo bi da dostigne 1,05 milijardi dolara. Suplementi za kućne ljubimce koji su u trendu i za koje vlada ogromno interesovanje vlasnika uključuju vitamine za pse i riblje ulje za mačke, ali najveći rast beleže probiotici za kućne ljubimce.
Pretrage na internetu "probiotici za pse" porasle su za 91 posto u poslednjih 5 godina.
Probiotske poslastice mogu da pomognu kućnim ljubimcima koji pate od problema sa varenjem i alergijama na hranu. Probiotici za pse i mačke postali su popularni i na TikTok-u: video snimci u kojima se pominje neki ovakav proizvod imaju preko 386 miliona pregleda na platformi. Ovaj trend je u velikoj meri vođen "humanizacijom kućnih ljubimaca", što znači da ljudi počinju da hrane svoje ljubimce istom vrstom hrane koju jedu i sami.
Ljudi sve više obraćaju pažnju na zdravlje probavnog sistema ljubimaca i u ishranu dodaju proizvode koji regulišu rad creva: oko 7 procenata vlasnika u protekloj godini kupovalo je formulu koja podržava rad probavnog sistema ljubimca.
2. Nove kategorije proizvoda za ljubimce
Pet industrija tradicionalno pravi nekoliko kategorija proizvoda u koje spadaju: hrana, igračke, kreveti, povoci, higijena i nega..., ali je veliki upliv inovativnih proizvoda za kućne ljubimce. Preduzetnici ne lansiraju samo varijacije postojećih proizvoda, već stvaraju potpuno nove kategorije proizvoda, kao što su oni za negu, u vidu maramica za kućne ljubimce.
Tako je veb pretraga "maramice za kućne ljubimce" porasla je za 103 posto u poslednjih 5 godina.
Ovo su vlažne maramice koje se koriste za higijenu ljubimaca nakon što obave nuždu. Iako je ovo relativno nova kategorija proizvoda, na nekim onlajn platformama za prodaju (Amazon) već se nudi skoro 300 brendova maramica za kućne ljubimce.
Još jedna rastuća kategorija proizvoda za kućne ljubimce je pasta za zube: pretrage "mačija pasta za zube" za poslednjih pet godina porasla je za 71 procenat. Sredstva za oralnu higijenu kućnih ljubimaca nisu nikakva novost, ali novi proizvodi (poput paste za zube za mačke) prave se za pse i mačke čiji vlasnici žele da zubi i desni ljubimaca budu u vrhunskom stanju.
Litter-robot je još jedan brend koji se izdvaja kao nova kategorija u pet-industriji: to je samočisteća, automatizovana posuda za otpatke, dizajnirana za mačke, koja uključuje pametnu tehnologiju i funkcije kontrole mirisa. Ona nudi pogodnosti i higijenske prednosti, posebno za domaćinstva sa više mačaka, ali je relativno skupa. Litter-Robot je idealan za vlasnike mačaka koji traže visokotehnološko rešenje sa "manje znoja oko održavanja". Samočisteći proizvod ima cenu od 500 dolara po jedinici i predstavlja luksuzan proizvod.
3. Vrhunski proizvodi za ljubimce postaju mejnstrim
Ako će neki proizvod usrećiti kućne ljubimce, bez obzira na namenu i potrebu, postoji grupa vlasnika koji će to kupovati: to uključuje luksuzne, veoma skupe proizvode, kao što je The Bear & The Rat, startap koji pravi smrznuti jogurt za pse. Možda najbolji primer je Pretty Litter: ovaj vrhunski proizvod je marka posipa koja menja boju na osnovu pH nivoa u urinu mačke. Kompanija koja je vlasnik ovog brenda tvrdi da proizvod pomaže vlasnicima da otkriju bolesti kod svojih mačaka, a Pretty Litter se prodaje isključivo putem mesečne pretplate.
Kućice za mačke su još jedan primer luksuznog proizvoda u usponu, namenjenog kućnim ljubimcima. Ovi ograđeni prostori dizajnirani su da pomognu mačkama da provode vreme na otvorenom i umanjuju rizik od bekstva ili opasnosti.
Pretrage "ograde za mačke" su u stalnom porastu (za 79 posto) u poslednjih 10 godina. Određene ograđene kuće za mačke koštaju više od hiljadu dolara.
4. Nove vrste hrane za kućne ljubimce
Prema nekim istraživanjima, hrana za kućne ljubimce čini oko 3/4 ukupne prodaje u pet industriji, a primećuje se i trend pojave potpuno novih vrsta hraniva za pse i mačke, pa je trenutno najbrža rastuća kategorija smrznuta hrana za pse. Rast pretrage za "liofiliziranom sušenom hranom za pse" porastao je za 79 posto u poslednjih pola decenije.
Liofilizirana hrana za pse se suši zamrzavanjem kako bi se produžio njen rok trajanja. Mnogi brendovi zamrznute hrane za pse sadrže sirove sastojke, poput mesa, iznutrica i povrća. Ove sastojke je teško pakovati i isporučiti u obliku hrane za kućne ljubimce, pa je osmišljeno da se ona osuši i zamrzne. PetFoodIndustry.com izveštava da prodaja "netradicionalnih oblika hrane za kućne ljubimce" raste brže od kupovine tradicionalne hrane za životinje.
Sirova hrana za pse je još jedna rastuća kategorija u pet industriji: prema istraživanju, 66 posto vlasnika pasa i 53 procenta vlasnika mačaka hrani svoje ljubimce sirovom hranom. Ovaj trend se odražava i u podacima Google pretrage za "sirovu hranu za pse" koje su u poslednjoj deceniji porasle za 216 posto!
5. Sve češća onlajn kupovina proizvoda za ljubimce
Sve je više vlasnika kućnih ljubimaca koji koriste usluge onlajn prodavnica, jer je izbor proizvoda veći, a cene pogodnije. Jedan od lidera onlajn prodaje proizvoda za kućne ljubimce je brend Chewy.com koji je u 2021. godini prijavio prihod od 10 milijardi dolara, što je povećanje od 12 posto u odnosu na godinu ranije. Amazon već ima prijavljenih 3,6 milijardi dolara godišnje, samo u hrani za kućne ljubimce.
6. Porast trenda osiguranja za kućnih ljubimaca
Osiguranje kućnih ljubimaca je jedan od najzanimljivijih trendova u pet industriji u 2024. godini, a pretrage "osiguranja kućnih ljubimaca" rastu sporo, ali stabilno na 100 posto u poslednjih 10 godina.
Globalno, industrija osiguranja kućnih ljubimaca dostigla je 9,4 milijarde dolara u 2022. i očekuje se da će rasti po složenoj godišnjoj stopi rasta od 17,04 procenta do 2030. To objašnjava odluku pojedinih osiguravajućih kuća da pokrenu sopstveno osiguranje za kućne ljubimce, kao što je uradio Lemonade, baziran na radu veštačke inteligencije.
7. Sve češći izbor prirodne hrane za kućne ljubimce
Istraživanje u kome je učestvovalo 2.181 vlasnika kućnih ljubimaca otkrilo je da 43,6 procenta daje prednost zdravoj ishrani svojih ljubimaca, a pretraga brendova prirodne hrane za kućne ljubimce i dodataka porasla je za 500 posto u poslednjih 10 godina. Vlasnici se posebno fokusiraju na faktore koji su poželjni i u ljudskoj hrani, kao što su organski sastojci i sadržaj omega-3 kiseline. Najtraženiji brend je Because Animals, a drugi rastući brendovi prirodne hrane za kućne ljubimce su Open Farm i Lily's Kitchen.
Jedna "nit" povezuje skoro sve navedene trendove, a čine je zdravlje i dobrobit kućnih ljubimaca koji se s druge strane sve više podvrgavaju "humanizaciji".
(Telegraf.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Pas iskoristio praznu radnju: Pokupio ručak i otišao
Ljubimci Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.