Zašto milenijalci svojim ljubimcima kupuju najluksuzniju hranu koju čak i sami ne jedu
Milenijalci vlasnici kućnih ljubimaca trude se da obezbede svojim životinjama ekstravagantnu ishranu, a mnogi dobrobit svojih životinja stavljau iznad sopstvene, piše Telegraph. Ponekad hrana, koja se nađe u činijama pasa i mačaka, dovede do toga da običnim ljudima, nenaviknutim na famozne užitke za nepca, pođe voda na usta dok čitaju šta kućni mezimci jedu svakog dana. Sveže pripremljena govedina, uzgajana na posebnim farmama, uz slatki krompir i fava pasulj i dodatak ukusne mešavine šargarepe, boranije, karfiola, paradajza, tikvica i maslinovog ulja, mnogim dvonošcima možda se nikad neće naći u tanjirima, što znači da pojedini psi dobijaju obroke koje ni njihovi vlasnici neće pojesti.
A kad saznate da je ipak reč o industrijskoj hrani za pse, saznaćete i to da je proizvodi "Bounce and Bella", jedan od brendova luksuzne hrane za kućne ljubimce čiji je moto stara izreka da je "čovekov najbolji prijatelj njegov pas i da put do psećeg srca vodi kroz njegov stomak". Tako kesa od 2 kg suve hrane za pse ovog proizvođača košta otprilike kao 100 g bifteka ili kolača iz neke vrhunske poslastičarnice. Ali, ta cena je opravdana, kaže suosnivač "Bounce i Bella" nakon što su on i jedan od njegovih pasa počeli da pate zbog problema sa varenjem. Kao vlasnici kućnih ljubimaca često ne shvatamo u čemu je problem, ali se on svodi na jeftino punilo koje velike kompanije koriste kako bi ostvarile profit na račun zdravlja naših pasa. Obično je u pitanju neka vrsta žitarice koje inače ne prijaju psećim stomacima. Kao i većina premium hrane za pse, "Bounce and Bella" nema žitarice, niti biljne i životinjske derivate čiji bi dodaci smanjili troškove.
Vlasnici treba da izbegavaju da ljubimcima kupuju hranu koja sadrži dodatke nepoznatog porekla. Zato sve više vlasnika brine zbog onoga što dospeva u stomake njihovih ljubimaca, pa je logičnije da svojim psima daju organsku, minimalno obrađenu hranu koju i sami preferiraju.
I tako se "humanizacija" hrane za kućne ljubimce nastavlja ubrzanim tempom, a vlasnici posebnu pažnju obraćaju na etikete sa organskim sastojcima kao što su borovnice, kelj, semenke... Na veb stranicama supermarketa srednje klase reklamiraju se vrhunski "humanizovani" proizvodi za ljubimce, poput bujona od kostiju, smrznutog jogurta, sladoleda, pa čak i verzija psećih krofni sa prelivima prilagođenim njihovim osetljivim stomacima. Osim sve boljih obroka za ljubimce, i isporuka hrane za životinje se više nego udvostručila od 2018. godine. Tržište hrane za kućne ljubimce u Velikoj Britaniji procenjeno je na 3,3 milijarde funti 2022. godine, a procenjuje se da će do 2025. godine iznositi 4,75 milijardi funti.
Posle pandemije, ljudi svoje ljubimce sve više vide kao suštinske članove porodice, vode ih na odmor, kupuju im poklone, pa čak i odeću i sasvim je logično da će i obroci za pse i mačke biti vrhunski. Tržište biljne hrane za pse takođe cveta: lansiran je niz hipoalergenih grickalica na bazi biljaka, ručno pečenih u pećima na drva! I asortiman gotovih jela "humanog kvaliteta" se povećava: nova generacija vlasnika kućnih ljubimaca ne želi samo da daje konzervisanu suvu ili vlažnu hranu svojim psima. Svaki obrok sadrži najmanje 60 odsto mesa, kao i sezonsko organsko povrće i ne sadrži mahunarke, kosti i iznutrice.
Istraživanja pokazuju da milenijalci pokreću trend luksuzne hrane za pse i troše više na dobrobit svojih ljubimaca nego na svoju: 63 odsto ispitanika priznalo je da daje više novca za negu pasa nego na sopstveni odlazak kod frizera. Istraživanje je takođe pokazalo da milenijalci troše dosta novca i na vitamine i suplemente za kućne ljubimce. Prema drugom istraživanju, samo 29 odsto vlasnika je razmotrilo cene pre nego što je nabavilo kućnog ljubimca, dok je 18 odsto priznalo da je ljubimac bio skuplji nego što su očekivali. S druge strane, poražavajući su podaci da se gotovo polovina od 3,7 miliona domaćinstava u 2022. godini odrekla svojih pasa.
Za ogromnu većinu ljubitelja životinja, ideja o napuštanju kućnog ljubimca je nezamisliva. Mnogi vlasnici su nabavili pse ili mačke neposredno nakon saznanja da ne mogu postati roditelji. Oni kuvaju obroke svojim ljubimcima, pa se u činijama njihovih pasa nađu mesne čorbe sa bisernim ječmom ili bugarska pšenica sa šargarepom, slatkim krompirom i brokolijem. Psi sa zdravstvenim tegobama imaju redukovanu ishranu, što je još jedan razlog da se vlasnik posveti domaćim obrocima i pripremi hrane za svoje ljubimce koja je zdravija i isplativija.
Očekuje se da će budućnost hrane za kućne ljubimce biti još luksuznija nego što je sada, jer se već osmišljavaju personalizovani jelovnici za gojazne pse, one koji pate od alergija i drugih zdravstvenih problema.
(Telegraf.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Čim gazda ne gleda krade hranu iz tanjira: Francuski buldog u ulozi preslatkog lopova
Ljubimci Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.