Vreme čitanja: oko 3 min.
Ovo su najpopularnije rase pasa: Ljudi od 44 do 59 godina isključivo biraju ovu, tvrdi najnovija studija
Vreme čitanja: oko 3 min.
Anketa pokazuje da je naklonost određenim rasama pasa čvrsto omeđena starosnim demografskim linijama
Najpopularnije rase pasa vlasnika pripadnika generacija Z, X, milenijalaca i bejbi bumera otkrivene su i navedene kao rezultati najnovijeg istraživanja koje je sprovedeno na osnovu ankete u SAD.
Kada je reč o psima, Amerika je podeljena nacija, ako se veruje rezultatima istraživanja sprovedenog na 1.000 vlasnika kućnih ljubimaca.
Na osnovu odgovora, naklonost određenim rasama pasa je čvrsto omeđena starosnim demografskim linijama.
Većina bejbi bumera - vlasnika starijih od 59 godina - biraju čivavu kao ljubimca svog života.
Filip Tedeski, istraživač i profesor na Univerzitetu u Denveru, specijalizovan za studije o povezanosti ljudi i životinja, ponudio je svoje teorije. On kaže da mnogi bejbi bumeri nemaju decu, a čivava teška pola kilograma podseća ih na dete. Osim toga, promenjivi trendovi u urbanizaciji i poslovima doveli su do toga da mnogi bumeri žive u stanovima u koje mogu da dovedu samo male pse.
I dok bejbi bumeri preferiraju čivave, anketa je pokazala da generacija X - starosti od 44 do 59 godina - najviše voli labrador retrivere.
"Jedna od karakteristika generacije X je odbojnost prema pritiscima društva", kaže Tedeski i dodaje da je generacija X iskusila najviše razvoda svojih roditelja i veliku ekonomsku nestabilnost. Labradori su bili najpopularniji zbog razigranosti i privrženosti. Tedeski je naveo i da labrador retriver ima u genima želju da bude sa ljudima i da je apsolutno poslušan. Ako ste obožavali da ležite na kauču i da vaša jedina aktivnost bude odlazak do frižidera i natrag, vaš labrador je radio isto što i vi. S druge strane, ovaj pas sledi u stopu vlasnike kojima na pamet padne da se penju na vrhove nepristupačnih planina.
Nasuprot tome, milenijalci - starosti od 28 do 43 godine - "slabi" su na nemačkog ovčara.
Iako Tedeski nije siguran šta je motiv ovog izbora rase, on smatra da je vučjak verovatno idealno prilagođena generaciji koja upija "sve što je na internetu". Odabir nemačkog ovčara može se protumačiti činjenicom da je on veoma inteligentan i odan, duboko povezan sa vlasnikom i porodicom, zaštitnički nastrojen i lep. Nemački ovčar je zastupljen u medijima zbog podviga, uloge čuvara, borbi sa neprijateljima i prevazilaženja prepreka. Za generaciju koja je odrastala pod ogromnim pritiskom egzistencijalnih pretnji i bezbrojnim razlozima anksioznosti i depresije, nemački ovčar smatra se senkom svog milenijalskog vlasnika sa kojim prolazi "kroz sito i rešeto".
Ljudi iz generacije Z - starosti do 27 godina - kao vlasnici kućnih ljubimaca preferiraju zlatne retrivere, a ovaj izbor ima veze sa tehnologijom.
"Ovu generaciju su oblikovali tehnologija, društveni mediji i mobilni telefon", kaže Tedeski koji u sve to "ubacuje" zlatnog retrivera jer je vizuelno lep, sladak i privržen, željan da udovolji, zabavan i maštovit u igri. Ovaj pas se smatra lakim za obuku i na predvidljiv i konzistentan način ulazi u vlasnikov život. Jedno od mogućih objašnjenja zašto zlatni retriver privlači generaciju Z je to da ako na Guglu pretražujete "koji pas se preporučuje kao najbolji ljubimac", kao odgovor dobijete zlatnog retrivera koji je skoro uvek na vrhu liste savršenog psa.
Patuljasta pudla je prepoznata kao rasa pasa u trendu 2024. godine: ova rasa doživela je najveći bum u pogledu masovne nabavke, piše u studiji. Obični mešanci trenutno su najpopularnija rasa pasa u SAD, za njima slede labrador retriver i goldendudl.
(Newsweek/Telegraf.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Dan provede u iščekivanju, ali ne vlasnika: Ovaj pas zna za šta živi
Ljubimci Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.