Zabrinjavajući stav mlađih ljudi u Italiji: Milenijalci i Z generacija RADIJE će imati PSA ili MAČKU nego DETE

B. P.
Vreme čitanja: oko 3 min.

Foto: Shutterstock

Nedavno istraživanje, u kome su učestvovali vlasnici kućnih ljubimaca u Italiji, otkrilo je da postoje različiti stavovi mlađih i starijih osoba prema vlasništvu nad životinjama, putovanjima i trošenju novca. Studija evropske grupe za finansijske usluge Unipol pokazala je da su italijanski milenijalci (ljudi rođeni između 1981. i 1996. godine) i generacija Z (rođeni od 1997. do 2012. godine) raspoloženiji za to da čuvaju kućne ljubimce umesto da imaju decu. Ovu ideju podržava 37 posto milenijalaca vlasnika kućnih ljubimaca, a isto misli i 36 posto pripadnika generacije Z.

Nasuprot tome, starije generacije u Italiji, bejbi bumeri (rođeni između 1946. i 1964. godine), manje se slažu sa ovim stavom, a samo 13 posto smatra kućne ljubimce zamenom za decu. Čak 63 posto ispitanika veruje da kućni ljubimci ne mogu zameniti decu, 28 posto ne slaže se s tim i navodi da kućni ljubimci popunjavaju emocionalne praznine, lakši su za negu i vaspitavanje i mogu se tretirati kao deca. Osim toga, 12 posto ispitanika veruje da je porast vlasništva nad kućnim ljubimcima doprineo padu stope nataliteta, dok se 75 posto ljudi s tim nije složilo. Ovi podaci prikupljeni su od 1.000 anketiranih Italijana starosti od 16 do 74 godine, od 14. do 22. februara 2024. godine.

Stavovi o trošenju novca

U Italiji, vlasnici kućnih ljubimaca prijavili su da troše u proseku 65 evra mesečno na negu svojih četvoronožnih prijatelja, ne računajući zdravstvenu zaštitu i posete veterinaru, pri čemu troškovi rastu na 69 evra posebno za vlasnike pasa i mačaka. Prosečan godišnji trošak za veterinara, uključujući vakcinaciju i preglede, iznosi 185 evra za pse i mačke, a pada na 164 evra u gradskim područjima.

Vlasnici generacije Z trošili su više na zdravstvenu zaštitu kućnih ljubimaca (186 evra) nego bejbi bumeri (170 evra). Još jedna analiza 9.000 klijenata u pet evropskih zemalja, koju je sprovela N26 banka, pokazuje da mlađe generacije ukupno troše najviše, pri čemu generacija Z prednjači sa 14,1 posto, zatim slede milenijalci (13,65 posto), bejbi bumeri (13,35 posto) i generacija X (12,45 posto). Odgovori na anketu stizali su iz Austrije, Nemačke, Španije, Francuske i Italije.

Foto: Shutterstock

Zajednički odnosi

Oko 56 posto Italijana ima kućne ljubimce, pri čemu su psi (36 posto) malo popularniji od mačaka (33 posto). Vlasnici kućnih ljubimaca generacije Z, starosti od 16 do 26 godina, preferiraju pse, dok generacija X naginje ka mačkama. Vlasnici generacije X, starosti između 41 i 56 godina, procentualno imaju najviše ljubimaca (60 posto), dok milenijalci, između 27 i 40 godina, imaju najmanji procenat (52 posto).

Vlasnici kućnih ljubimaca prepoznaju da su društvo (48 posto), sreća (46 posto) i korist za mentalno zdravlje (33 posto) ključne prednosti vlasništva nad kućnim ljubimcima, uprkos priznavanju nedostataka poput troškova zdravstvene zaštite (26 posto), pronalaženja pet sitera ili staratelja kada su odsutni (26 posto) i troškova nege (17 posto). Većini Italijana (88 posto) prednosti vlasništva nad kućnim ljubimcima nadmašuju nedostatke.

Putovanje sa kućnim ljubimcima

Jedan od četiri ispitanika putuje sa svojim kućnim ljubimcima (38 posto), a ovaj broj raste na 46 posto među vlasnicima kućnih ljubimaca u metropolama. Čak 71 posto vlasnika navodi da nailazi na poteškoće tokom putovanja sa kućnim ljubimcima. Prevoz (31 posto), prihvatanje kućnih ljubimaca u smeštajnim objektima (pet friendly) i poštovanje potreba pasa i mačaka (po 28 posto) najčešći su problemi italijanskih vlasnika.

(Telegraf.rs/globalpetindustry.com)