Vlasnici otkrili čime su ih kućni ljubimci iznenađivali u 2024: Najviše glavobolja zbog zdravlja i povreda
Od uništavanja predmeta u domu do puštanja divljih životinja u kuću, ovo je samo deo repertoara nezgoda koje su izazivali kućni ljubimci u ovoj godini, tvrdi novo istraživanje. Anketa u kojoj je učestvovalo 2.000 vlasnika pasa i mačaka otkrila je najneverovatnije ludorije njihovih krznenih prijatelja, konsultovala se sa vlasnicima koji drže ljubimce više od 5 godina i objavila izveštaj o finansijama usmerenim na kućne ljubimce, uz upoređivanje podataka od 2022. do 2024. godine, preneo je NYpost.
Istraživanje je otkrilo da je četvrtina vlasnika (25 posto) izjavila da je njihov ljubimac nedavno imao neverovatan doživljaj. Međutim, samo 36 posto iskusnih vlasnika suočilo se sa nezgodom ljubimca u poslednjih nekoliko dana, naglašavajući sopstveno iskustvo, za razliku od više od polovine novijih vlasnika ljubimaca (54 posto) koji su doživeli neki neobičan događaj sa svojim psom u poslednjih nekoliko dana. Vlasnici kućnih ljubimaca naveli su da su životinje krale njihove proteze, slušne aparate, pa čak i praznične ćurke i da su dovodili u kuću žive golubove, oposume, zmije, slepe miševe i zečeve. Jedan ispitanik je čak rekao da je njegov pas izgrizao laptop, Bibliju, dva punjača i jastuk, jer je ostao sam u kući pola sata.
Zabrinutost za zdravlje i dobrobit ljubimca i strah da će ga povrediti druge životinje kada je na otvorenom najviše muče vlasnika.
Generacija Z oseća najveću krivicu zbog usamljenih ljubimaca
Šesnaest posto vlasnika izjavilo je da je njihov ljubimac imao nezgodu zbog koje je bila neophodna hitna poseta veterinaru u poslednje dve godine. Ispostavilo se da je ova cifra skočila na čak 28 posto među pripadnicima generacije Z i kod 21 procenat vlasnika-milenijalaca. Za hitne posete veterinaru, vlasnici su u proseku plaćali 210 dolara, a četvrtina (25 posto) je potrošila više od 300 dolara, dok je 10 posto ispitanika platilo veterinaru više od 500 dolara.
Više od polovine (54 posto) ispitanika imalo je osiguranje da pokrije barem deo računa, a 31 procenat njih u potpunosti je pokrilo izdatak. Generacija Z se pokazala najspremnijom u pogledu plaćanja veterinarskih računa, sa skoro tri četvrtine (74 posto) koji su imali ful osiguranje.
Većina vlasnika smatra ljubimce članovima porodice i čine sve da bi životinje bile bezbedne i zdrave. Međutim, ovo uključuje i nepredviđene trenutke, kada naši ljubimci postanu previše radoznali. Zato je štednja, odnosno planiranje troškova za ljubimce, ili osiguranje, od velike pomoći i može spasiti život životinji.
Vlasništvo nad kućnim ljubimcem nije lak zadatak: ispitanici su izjavili da osećaju krivicu što ostavljaju životinje kod kuće kada idu na posao (30 posto), a 43 procenta vlasnika generacije Z posebno oseća ogromnu krivicu.
Zabrinutost za zdravlje i dobrobit ljubimca (30 posto ispitanika) i strah da će ga povrediti druge životinje na otvorenom (23 procenta) takođe su bili glavna briga tokom prvih nekoliko godina držanja ljubimaca. Osim što su se snalazili u teškim vremenima, iskusni vlasnici posavetovali su vlasnike početnike da istraže korisne informacije od stručnjaka (25 posto), zatraže savete od drugih vlasnika (23 procenta) i posavetuju se sa veterinarima (21 posto). Petina vlasnika (19 posto) je rešila da napravi budžet plan kako bi uštedela novac za potrebe svog krznenog prijatelja.
Manja potrošnja i planiranje budžeta za ljubimce u 2024.
Poredeći finansije za ljubimce, potrošnja i budžetiranje su se promenili u poređenju sa 2022. godinom: sada vlasnici manje troše, štede i planiraju budžet, a manja je verovatnoća da će se zaduživati ili previše potrošiti. U proseku, vlasnici su trošili 121 dolar mesečno na svoje ljubimce 2024. godine što je veliki pad u odnosu na 2022. kada su trošili 276 dolara mesečno. Potrošnja se smanjivala s godinama prema rezultatima, jer je generacija Z prijavila da troši više mesečno u proseku (178 dolara) od milenijalaca (146 dolara), generacije X (115 dolara) i bejbi bumera (90 dolara) u 2024. Budžet za kućne ljubimce je ove godine drastično smanjen: u 2022, 44 posto ispitanika je reklo da ima štedni račun za svog ljubimca, dok je u 2024. isti odgovor imalo samo 10 posto vlasnika. Što se tiče budžeta, više od polovine (52 posto) ispitanika u 2022. izjavilo je da ima određeni budžet za svog ljubimca, dok se samo 32 procenta ispitanika složilo sa tim u 2024. Milenijalci su prednjačili u 2022. sa više od polovine (57 posto) onih koji su imali određeni budžet (u poređenju sa 47 posto generacije Z), a primat u 2024. godini imala je Generacija Z sa 48 posto ispitanika sa uspostavljenim budžetom (u poređenju sa 38 posto milenijalaca) .
Ali skoro svi (95 posto) vlasnici su ove godine prekoračili budžet za kućne ljubimce. Samo 5 posto izjavilo je da nikada nisu prekoračili svoj budžet, dok je 16 procenata reklo da uvek previše troše. Međutim, ovo je napredak u odnosu na studiju iz 2022. koja je otkrila da skoro duplo više ispitanika (30 posto) uvek previše troši na svoje ljubimce. Uprkos naporima za uštedu, 23 procenta ispitanika se zadužilo da plati hitne potrebe svog ljubimca u 2024. Iako nije idealno, ovo je pozitivan pad u odnosu na 42 procenta vlasnika koji su se zaduživali 2022. godine.
I dok su ispitanici iz generacije Z ove godine mesečno trošili najviše na svoje kućne ljubimce, u poređenju sa drugim demografskim kategorijama, oni gotovo po pravilu imaju osiguranje za ljubimce i najmanja je verovatnoća da će se zadužiti da bi platili račune za kućne ljubimce.
Vlasnici su postali oprezniji u pogledu potrošnje i skloniji su štednji, ali su i odgovorniji, bilo da se radi o specifičnoj ishrani ili je u pitanju osiguranje, pa se davanje prioriteta skupljim stavkama za dobrobit kućnog ljubimca verovatno više isplati.
(Telegraf.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Gleda vlasnike i misli: "Nikada vam ovo neću oprostiti": Najtužniji mačak na šišanju
Ljubimci Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.