Vreme čitanja: oko 3 min.
Većina vlasnika pasa i mačaka u SAD smatra svoje kućne ljubimce sopstvenim četvoronožnim dvojnicima
Vreme čitanja: oko 3 min.
Rezultati ankete o sličnostima vlasnika i ljubimaca pomalo su šokantni, a među planovima o uvođenju novog zajedničkog životnog režima je i obostrano smanjenje konzumiranja poslastica i pojačana briga o zdravlju
Najnovije istraživanje koje je u Sjedinjenim Američkim Državama sprovedeno na 2.000 vlasnika pasa i mačaka otkrilo je da 65% njih smatra da se "kloniralo" u svojim kućnim ljubimcima, zbog velikog broja sličnih osobina koje dele.
Četiri od 10 ispitanika (38%) reklo je da sa ljubimcima dele osobine ličnosti ili hobije što uključuje uživanje u dugim šetnjama (67%) i vožnju automobilom (57%) do zajedničkog obožavanja putera od kikirikija (50%).
Ispitanici i njihovi ljubimci ne vole rano buđenje (32%) i provode vreme dremajući na suncu (24%).
Trećina vlasnika (34%) tvrdi da imaju slične fizičke osobine kao i njihovi ljubimci, bilo da je to ista boja očiju (61%), slična građa ili veličina (54%) ili ista boja kose i dlake ili "frizure" (54%).
Vlasnici mačaka prednjače u odnosu na vlasnike pasa kad je reč o sličnostima sa kućnim ljubimcem (70% naspram 63%). Uprkos tome, vlasnici pasa smatraju da postoje uočljivije sličnosti između njih i njihovih ljubimaca, kako u pogledu fizičkih karakteristika (36% prema 29% za vlasnike mačaka), tako i karaktera (42% prema 35% za vlasnike mačaka).
Istraživanje koje je sproveo OnePoll po ideji Basepaws, pokazalo je da su ispitanici i njihovi ljubimci toliko slični da su vlasnici odlučili da sprovedu zajedničke novogodišnje odluke, piše Nypost.
Anketa o poboljšanju zdravlja
Anketa koja je kao temu imala poboljšanje zdravlja je pokazala da 58% ispitanika brine o sopstvenom zdravlju koliko i o zdravlju svog ljubimca, a 25% vlasnika je priznalo da više brine o zdravlju svog ljubimca.
Skoro polovina anketiranih je napravila godišnji plan za sebe (44%) ili za svog ljubimca (46%), onih koji su osmislili zajednički plan je 32%, a velika većina (90%) je izjavila da će sprovesti istu odluku za njih i njihovog krznenog prijatelja. Ispitanici i njihovi ljubimci biće fokusirani na više vežbanja (71%), smanjenje konzumacije poslastica (71%) i zdraviju ishranu (64%). U 2024. vlasnici će raditi na tome da provedu više vremena napolju (59%) i bolje brinu o svom zdravlju (58%) tokom ove godine.
Kad se pojavi sunce, ljubimci provode više vremena napolju. Više od jednog vlasnika od 10 ispitanika stavlja kremu za sunčanje na svog ljubimca što znači da od 2.000 vlasnika njih 15% nanosi kremu za sunčanje na svoje pse, a ponekad i na mačke.
"Sa ulaskom u 2024, mnogi ljudi razmišljaju o načinima da poboljšaju svoje zdravlje, pa zašto ne bismo imali iste ciljeve za naše četvoronožne prijatelje?“ pita se Ana Skaja, izvršna direktorka kompanije Basepaws.
Kada je u pitanju zdravlje, 58% vlasnika brine o svom zdravlju koliko i o zdravlju svog ljubimca, a 25% je priznalo da više brine o zdravstvenom stanju svog ljubimca. Vlasnici (62%) ne znaju kojim bolestima bi njihov ljubimac mogao biti podložan. Polovina ispitanika ne zna kakvu preventivnu negu treba da pruže svom ljubimcu, dok drugi znaju manje o zdravstvenoj istoriji svog ljubimca nego o sopstvenoj (39%). Čak 26% vlasnika ne zna kako da uoči rane znake različitih bolesti kod svog četvoronožnog prijatelja. Uz to, 72% ispitanika želi da osigura da njihov ljubimac živi zdravim životom, i to 77% vlasnika mačaka naspram 70% vlasnika pasa.
"Sprovedeno istraživanje naglašava neraskidivu vezu između kućnih ljubimaca i vlasnika. Ljudi su u stanju da predvide određene zdravstvene probleme i da se za njih pripreme zahvaljujući tome što znaju za neke predispozicije, a isto važi i za ljubimce", rekla je Skaja. "Razumevanje genetike ljubimca je važnije od saznanja o pripadnosti rasi i daje uvid u predispozicije za određene zdravstvene probleme, što je od velikog značaja za bolju brigu o njima."
Zajedničke osobine vlasnika i ljubimaca
Ljubimci i vlasnici imaju mnogo zajedničkih osobina, počev od uživanja u dugim šetnjama (67%), odlaska na planinarenje (57%), vožnje automobilom (57%), provođenja vremena na plaži (51%), uživanju u kikiriki puteru (50%), jutarnjoj mrzovolji (32%), averziji prema promeni rutine (30%), uživanja u poslasticama (28%), dremanja na suncu (24%9) i odbojnosti prema nepoznatim ljudima ili životinjama (23%).
Koje zajedničke odluke vlasnici žele da primene na sebi i svojim ljubimcima u 2024.godini
Rezultati ankete o odlukama vlasnika koji želi da uvede zajedničke inovacije za poboljšanje sopstvenog života i života ljubimca odnose se na više aktivnosti (71%), smanjenje konzumacije poslastica (71%), zdraviju ishranu (64%), više vremena koje će provoditi u prirodi (59%) i bolju brigu o zdravlju (58%).
(Telegraf.rs)
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Video: Sedma specijalizovana izložba belgijskih ovčara u Beogradu
Ljubimci Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.