Paleontolozi obelodanili podatke o morskom čudovištu iz krede: Da li je ovo zmija iz nordijske mitologije?

Konačno opisana zastrašujuća vrsta mosasaurusa, stvorenja nalik ajkuli sa "natmurenim" obrvama", koje je živelo pre 80 miliona godina

Morsko čudovište mosasaur Foto: Shutterstick/Daniel Eskridge

Nova noćna mora izronila je iz okeanskih dubina na svetlost dana!

Naučnici su otkrili fosilne ostatke džinovskog morskog guštera sa "ljutim obrvama" i nabijenim repom i nazvali ga po jormungandru, morskoj zmiji iz nordijske mitologije.

Strašno stvorenje Jormungandr walhallaensis živelo je pre 80 miliona godina u drevnom moru u sadašnjoj Severnoj Dakoti, piše Livescience.

"Kad biste stavili peraje na komodo zmaja i povećali ga, dobili biste izgled ovog stvorenja", izjavila je Amelija Zitlou, postdoktorantka komparativne biologije na "Ričard Gilder" diplomskoj školi Američkog muzeja prirodne istorije.

Zitlou i njene kolege još 2015. godine otkrili su skoro kompletnu lobanju, vilice, vratni deo kičme i nekoliko pršljenova mosasaurusa dugog sedam metara u Valhali (Severna Dakota). Tim biologa je opisao morsko čudovište u radu objavljenom u ponedeljak (30. oktobra) u časopisu Bilten Američkog muzeja prirodne istorije. Njihova analiza je pokazala da novootkriveno čudovište ima mnoge iste karakteristike kao i dva poznata mosasaurusa: manji klidastes i mnogo veći mosasaurus.

Kao i njegov džinovski rođak, J. valhallaensis je živeo tokom perioda krede (pre otprilike 145 miliona do 66 miliona godina) pored dinosaurusa i imao je masivne peraje i "rep nalik ajkuli" koji su mu pomagali da klizi kroz vodu. On je imao koštani greben na lobanji koji je podsećao na "natmurene obrve", navodi se u saopštenju.

Paleontolozi se još ne slažu u vezi s tim da li su mosasaurusi bliži rodu guštera ili zmija. Međutim, novoopisana vrsta nudi istraživačima više uvida u nekadašnji život ovih neuhvatljivih stvorenja.

"Kako su evoluirali u ova ogromna morska čudovišta, oni su se konstantno menjali“, rekla je Zitlou i doala da najnoviji rad vodi korak bliže razumevanju povezanosti ovih različitih vrsta.